Grækenland 2020 / 2021

Tryk på en markør for at se tekst eller billede.

25/3-2021
Karantæne i camperen
Det er første gang, at vi har karantæne i camperen. De andre gange har det været i en lejlighed, hvor vi hurtigt har følt os indelukket. Men i camperen har vi stadig haft følelsen af frihed.
10/3-2021
Neapoli Voion - og den gule fiskerhytte
Vi har fundet os til rette i et lille gult hus med den smukkest udsigt ud over det græske øhav. Ude i horisonten stikker en lille ø op af havet, Elafonisos. Solen går ned lige bag ved øen og sender klare røde farvetoner ud over byen.
26/1-2021
Monemvasia – middelalder by og borg
På den sydøstlige del af Peleponesse er der en lille ø, som består af et 100m højt plateau. På den ene side af øen er der kun akkurat plads til en lille sti – på den anden side løber en smal vej langs klipperne. Skumsprøjt piskede mod os, mens vi gik langs vejen.
11/1-2021
Pylos på hjul
Vi startede vores rejse i Pylos – Bo og jeg havde været der tidligere på en cykeltur fra den campingplads, som vi havde lejet os ind på, da de store lockdown startede. Pylos er en lille havneby i det sydvestlige Peleponesse. Virkelig smuk beliggende.
25/12-2020
Inden vores lille udflugt til Pylos på cykel havde jeg totalt lampefeber – en skræk for, at falde totalt igennem. Vi skulle ud at cykle sammen med vores nye naboer på 70. Jeg havde foreslået en tur ud til en smuk bladformet bugt. Da Anne hørte det, så foreslog hun smilende, at så kunne vi lige så godt fortsætte videre til Pylos.
17/12-2020
Det’ sørme, det’ sandt, december!
Vi lader bilen stå hernede i Grækenland og tager flyveren hjem. Hvis vi til januar skal køre tilbage til Grækenland, så er vi ikke sikre på, at det bliver så nemt at komme ned gennem Europa og tilbage til solen og roen.
2/12-2020
Mani, hulemalerier og mini-bike-odyssey
Dagen før havde Bo være ude at løbe en sindsyg smuk tur. Ned ad bjerget via en stejl lille vej – hen langs vandkanten – op ad bjerget via små stier, caminoer med stensætninger, kirker og oliventerasser. Han havde besøgt en lille hule.
28/11-2020
Mani og det nedlagte kloster
Jeg har set nogle smukke strande og vild natur på den midterste finger, Mani – på Peloponnese. Men det er ikke til at finde et sted, hvor vi kan stå uforstyrret.
27/11-2020
Afsked med campingpladsen
Efter 3 uger på campingpladsen, så har vi valgt at køre videre – også selvom lockdown er forlænget til den 7. december. Det har generelt været virkelig hyggeligt på campingpladsen, og vi har mødt flere fantastiske og inspirerende mennesker. Hver dag samles en gruppe på 10 til pilates. Og om aftenen samles små grupper og spiste aftensmad sammen.
24/11-2020
Længsel efter at køre videre – og evnen til at finde eventyret, hvor man er
I forgårs var vi ved at få kuller. Der er en lille øde strand på den anden side af bugten. Man kan kun komme dertil med båd eller ved vandring ad en smuk sti gennem skoven. Stranden ligger ca. 1 times gang herfra, så det er til at overskue. Mens vi sad og stirrede ind i de hypnotiske gløder tømte vi fuldstændig hjernen og lod vores sind flyde med bølgernes skulpen. Kan man ikke rejse ud på eventyr, så må man finde de små eventyr, der ligger lige uden for porten.
7/11-2020
Corona-ophold på Anemomilos Camping
Så ændrer Corona igen vores måde at rejse på. Men denne gang er det heldigvis meget mere afslappet. Restauranter og barer holder lukket, men vi er alligevel meget sjældent ude at spise eller drikke en kop kaffe, så det har ingen betydning for os. Vi har indlogeret os på en campingplads
4/11-2020
Ammoussa Beach, Lefkada
Vi har fundet en lille hyggelig vig med det klareste vand, Ammoussa Beach. Vi er helt alene og den lille restaurant er ved at lukke ned for i år.
2/11-2020
Lefkada - en brofast græsk ø
Vi er kørt ned til en lille hyggelig vig, Ammoussa Beach. Vandet er stille og udsigten er smuk med høje ioniske øer i horrisonten. Her klukker det stille vand og fuglene synger smukt. Det er kun han-cikaden, der stadig sidder udenfor teltet og kalder på den lækre hun, der forstyrrer min nattesøvn og gør, at jeg må sove med ørepropper.
1/11-2020
Lefkada - en brofast ø
Vi kørte videre sydpå til en fuldstændig instagram-like strand, Porto Katsiki. Et par timer på stranden var nok for os. Varmen gik mig lidt til hovedet. Det var meningen, at vi skulle cykle en tur fra stranden og ud til fyrtårnet helt i syd. Men seriøst. Det er længe siden, at vi har været i et så udpræget bjerglandskab, med stejle veje. Vejen ned til stranden var uendelig og super stejl.
31/10-2020
Vi har sovet på Paralia Kathisma – en smuk sandstrand med azurblåt hav og omgivet af klipper. Vi var omkring 15 campere, der havde fundet vej derned. Emma og Joren var her sammen med nogle hollandske venner og Allan kom dagen efter. Bølgerne hvirvler det hvide støv fra stenene op, så vandet bliver mælkehvidt – det azurblå hav farver vandet. Så når man svømmer i havet, så er kroppen fuldstændig omgivet af det azurblå vand. Det er en mega fed oplevelse. Normalt kan man jo se bunden klart.
29/10-2020
Nordgrækenland og Corona restriktioner - Løb ved vandfald om formiddagen - overnatning på Lefkada om aftenen
Løb ved vandfald om formiddagen - overnatning på Lefkada om aftenen Efter en hektisk afslutning på det bulgarske eventyr er det skønt at være tilbage i camperlivet. Vi har glædet os til at overvintre i Grækenland. Nordgrækenland er fantastisk smuk med bjerge og gode hiking muligheder. Vi har en del venner og bekendte i området – især fra Bike Odessey, som Bo har deltage i 3 gange. Vi havde planer om at blive i Nordgrækenland i en måned men pga corona og restiktioner, så besluttede vi os for at køre sydpå.
28/10-2020
Nordgrækenland og Corona restriktioner - Frokost med Janis og hiking ved vandfaldet
Frokost med Janis og hiking ved vandfaldet Efter en hektisk afslutning på det bulgarske eventyr er det skønt at være tilbage i camperlivet. Vi har glædet os til at overvintre i Grækenland. Nordgrækenland er fantastisk smuk med bjerge og gode hiking muligheder. Vi har en del venner og bekendte i området – især fra Bike Odessey, som Bo har deltage i 3 gange. Vi havde planer om at blive i Nordgrækenland i en måned men pga corona og restiktioner, så besluttede vi os for at køre sydpå.
27/10-2020
Nordgrækenland og Corona restriktioner - Nestos kløften og frokost med Katharina og George
Nestos kløften og frokost med Katharina og George Efter en hektisk afslutning på det bulgarske eventyr er det skønt at være tilbage i camperlivet. Vi har glædet os til at overvintre i Grækenland. Nordgrækenland er fantastisk smuk med bjerge og gode hiking muligheder. Vi har en del venner og bekendte i området – især fra Bike Odessey, som Bo har deltage i 3 gange. Vi havde planer om at blive i Nordgrækenland i en måned men pga corona og restiktioner, så besluttede vi os for at køre sydpå.
26/10-2020
Nordgrækenland og Corona restriktioner - Nestos kløften
Nestos kløften Efter en hektisk afslutning på det bulgarske eventyr er det skønt at være tilbage i camperlivet. Vi har glædet os til at overvintre i Grækenland. Nordgrækenland er fantastisk smuk med bjerge og gode hiking muligheder. Vi har en del venner og bekendte i området – især fra Bike Odessey, som Bo har deltage i 3 gange. Vi havde planer om at blive i Nordgrækenland i en måned men pga corona og restiktioner, så besluttede vi os for at køre sydpå.
25/10-2020
24/10-2020
Nordgrækenland og Corona restriktioner - Nordgræske mesterskaber i mountainbike
Nordgræske mesterskaber i mountainbike Efter en hektisk afslutning på det bulgarske eventyr er det skønt at være tilbage i camperlivet. Vi har glædet os til at overvintre i Grækenland. Nordgrækenland er fantastisk smuk med bjerge og gode hiking muligheder. Vi har en del venner og bekendte i området – især fra Bike Odessey, som Bo har deltage i 3 gange. Vi havde planer om at blive i Nordgrækenland i en måned men pga corona og restiktioner, så besluttede vi os for at køre sydpå.
23/10-2020
22/10-2020
Forandringens vinde
Med forandringens vinde blæsende over os bliver vores liv vendt lidt på hovedet. Besøget hernede er med henblik på at afslutte en del af de ting, som vi har haft kørende. BUM ! Det ser ud til, at vi allerede kan køre til Sofia torsdag eftermiddag og spise sammen med Bos super kollega Z og hans kæreste Azia.
1/10-2020
Lefkada – en brofast græsk ø